.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبر جنتی از معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امضای تفاهم‌نامه ارشاد و سازمان امور مالیاتی برای معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تسنیم: چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ و سیزدهمین دوره مسابقات آثار برتر چاپی پیش از ظهر یکشنبه در تالار وحدت برگزار شد.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران درباره صنعت چاپ گفت: برجستگان این صنعت در این جشنواره حضور داشتند و کسانی که در این زمینه تلاش بیشتری داشتند مورد تشویق قرار گرفتند. عمده ویژگی جشنواره امسال این بود که برگزارکنندگان از اهالی این صنعت به شمار می‌رفتند، داوران از میان اهالی صنعت چاپ انتخاب شده بودند.

وی گفت: صنعت چاپ در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، اما همچنان با مشکلات و نواقصی روبه‌رو است. از نظر آموزشی و پژوهشی باید کارهایی انجام گیرد که جوانانی وارد این صنعت می‌شوند با روش‌های علمی آشنا شوند. همچنین صنعت چاپ باید مورد حمایت قرار گیرد برای نمونه صاحبان این صنعت باید بتوانند در مواقع لزوم وام‌های مناسب دریافت کنند تا به توسعه این صنعت بپردازند.

جنتی افزود: دولت باید متوجه این موضوع باشد که امکانات چاپی ما در داخل کشور، امکانات بسیار خوبی است و نباید موادی را که در داخل داریم، از خارج وارد کنیم. در این زمینه باید دولت وارد شود و محدودیت‌هایی برای واردات ایجاد کند تا چاپ در داخل کشور رشد بیشتری داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود در پاسخ به پرسش تسنیم مبنی بر عملکرد وزارت ارشاد در خصوص معافیت مالیاتی چاپخانه‌دارانی که در امر کتاب مشغول فعالیت هستند، گفت: این از جمله اقداماتی که با وزارت اقتصاد دنبال می‌کنیم. دوستان من در وزارت ارشاد جلساتی را با سازمان امور مالیاتی دارند، قدم‌های خوبی برداشته شده و تفاهمنامه‌ای میان ما و سازمان امور مالیاتی در حال امضا است که در آن معافیت مالیاتی چاپخانه‌داران پیش‌بینی شده است. بر روی برخی قسمت‌ها در حال چانه‌زنی هستیم تا بتوانیم نقطه‌نظرانمان را بگنجانیم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر توضیح درباره نامه‌اش به نوبخت، سخنگوی دولت، در مورد تامین 7 میلیارد تومان کسری بودجه گفت: با توجه به اینکه نامه‌های بسیاری را روزانه امضا می‌کنم چندان در خاطرم نیست که مفاد این نامه چه بوده است.

جنتی همچنین در پاسخ به پرسشیمبنی بر چگونگی تامین کسری بودجه نمایشگاه کتاب تهران را بدون پاسخ گذاشت و گفت: در این زمینه بعدا صحبت خواهم کرد.

منبع: تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.289 seconds.